آموزشگاه آرایشگری هنرسرا

برگذار کننده دوره های آموزش آرایشگری در کلیه رشته های آرایش و پیرایش و مراقبت پوست برای بانوان در تهران

آموزشگاه آرایشگری هنرسرا

برگذار کننده دوره های آموزش آرایشگری در کلیه رشته های آرایش و پیرایش و مراقبت پوست برای بانوان در تهران

  • ۰
  • ۰

اصلاح موهای زائد یکی از دغدغه های مهم خانم ها است. یکی از روش های مراقبت و زیبایی پوست، اصلاح صورت و برداشتن ابرو است. یکی از روش های قدیمی و مفید اپیلاسیون صورت، بند انداختن است. اگر به دلیل حساسیت پوستی و … از این روش استفاده نمی کنید، از موم سرد برای از بین بردن موهای پشت لب و صورت خود استفاده کنید.

اصلاح صورت

با استفاده از باندهای موم سرد، برای اپیلاسیون ۱ الی ۲ هفته موی زائد صورت تان رشد نمی کند. استفاده از لیزر برای دفع موهای زائد صورت بهترین گزینه است. پس از استفاده از لیزر فولیکول مو آسیب می بیند و مو رشد نمی کند. لیزر موی های زائد دوره ای است. پس از انجام ۶ الی ۸ جلسه مو رشد نمی کند. هر ۶ ماه الی ۱۲ ماه تکرار لیزر برای جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد لازم است.

اصلاح صورت

آموزش بند انداختن صورت

حذف موهای زائد صورت با نخ فواید زیادی برای پوست صورت دارد. در این مقاله شما را با روش سنتی و راحت بند انداختن آشنا می کنیم. بند انداختن صورت یکی از راه های راحت پاکسازی پوست صورت است.

اصلاح صورت

  • ابتدا نخ مخصوص بند صورت را که از جنس غیر پلاستیکی و محکم است را تهیه کنید. استفاده از نخ مخصوص از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری می کند. برای اصلاح صورت هرگز از نخ معمولی استفاده نکنید.
  • نخ را حدوداً ۴۵ سانتی متر ببرید و قبل از استفاده ضد عفونی کنید. توجه داشته باشید اگر شخص دیگری صورت تان را اصلاح می کند، از نخ مشترک برای اصلاح صورت استفاده نکند.
  • دوسر نخ را به هم گره بزنید.

اصلاح صورت

  • با انگشت های شست و اشاره ی هر دو دست دو طرف نخ را بگیرید. با انجام این کار با نخ یک مستطیل تشکیل می شود. سپس نخ را بپیچانید. پس از پیچاندن نخ، مستطیل به شکل ضربدری یا پروانه تبدیل می شود. (می توانید یک سر بند را به پایه میز ببندید، سر دیگر نخ را با دست چپ گرفته و با انگشت اشاره و شست دست راست وسط نخ را گرفته و بپیچانید. با تشکیل یک مثلث و باز و بسته کردنش موهای زائد صورت خودرا اصلاح کنید. می توانید یک سر نخ را به جای پایه میز به انگشت شست پا ببندید.)

اصلاح صورت

  • پس از ایجاد شکل ضربدر با نخ می بایست برای حرکت حلقه ها به طرفین، انگشتان یک دست تان را باز کنید و انگشتان دست دیگرتان را ببندید.
  • با حرکت باز و بسته کردن ترتیبی انگشتان دست، موهای زائد صورت را اصلاح کنید. اصلاح موهای زائد صورت می بایست در جهت خلاف رویش مو باشد.

آموزش وکس صورت

یکی از روش های حذف موهای زائد صورت استفاده از وکس می باشد. در این مقاله شما را با وکس صورت و مراقبت های قبل و بعد از وکس آشنا می کنیم.  برای از بین بردن موهای زائد از طریق وکس باید حداقل میزان رشد موهای زائد ۶ میلی متر با شد در غیر این صورت وکس، نمی تواند موها زائد را از ریشه در بیاورد. همچنین وکس، موهای خیلی بلند را هم نمی تواند به خوبی بردارد.

اصلاح صورت

  • پوست خود را تمیز شسته و خشک نمائید، برای گرفتن چربی بیش از حد پوست قبل از وکس از پودر بچه استفاده نمائید.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن لباس ها حتما از پیشبند استفاده کنید، هنگامی که وکس را گرم می کنید، شل و رقیق می شود، در هنگام کار ممکن است روی لباس هایتان بریزد.

اصلاح صورت

  • برای آب کردن وکس می توانید از وارمر مخصوص وکس و یا از مایکروویو استفاده کنید، دمای وکس باید بین ۶۸-۴۳ درجه سلسیوس باشد.

اصلاح صورت

  • توسط کارد مخصوص وکس را بر روی محل مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید وکس خشک شود، با دست خود پوست محل مورد نظر را نگه داشته سپس وکس را در خلاف جهت رویش موهای صورت بکشید. این کار باعث می شود درد کمتری هنگام وکس تحمل کنید.

اصلاح صورت

  •  این عمل را تا جایی که تمامی‌موها برداشته شوند تکرار نمایید .
  • در پایان کار برای از بین بردن چسبندگی  صورت می توانید از روغن آرگان، خاویار، بچه و … استفاده کنید با روغن صورت خود را ماساژ دهید.

اصلاح صورت

  • وکس باقی مانده را بعد از سرد شدن می توانید در جای خنک نگهداری کنید و دوباره استفاده کنید.
  • قبل از وکس و بعد از وکس نمودن صورت خود را با آب نشویید.

دوره های آموزش اصلاح ابرو، آموزش پاکسازی پوست، آموزش اپیلاسیون و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه آرایشگری زنانه  هنر سرا برگزار می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی